The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content Accessibility

Voir le monde

Un grand-père conduit son petit-fils à la gare. Tout au long de son voyage, celui-ci découvre, de la fenêtre du train, les problèmes qui bouleversent le monde et imagine des solutions pour rendre heureux tous les enfants de la planète. Synthèse du premier volet de la collection Droits au coeur/Rights from the Heart, Voir le monde/To See the World internationalise pour les 5 à 8 ans la question des droits de l'enfant.

Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.

Suggestions

Details

Un grand-père conduit son petit-fils à la gare. Tout au long de son voyage, celui-ci découvre, de la fenêtre du train, les problèmes qui bouleversent le monde et imagine des solutions pour rendre heureux tous les enfants de la planète. Synthèse du premier volet de la collection Droits au coeur/Rights from the Heart, Voir le monde/To See the World internationalise pour les 5 à 8 ans la question des droits de l'enfant.

  • director
    Francine Desbiens
  • script
    Francine Desbiens
  • animation camera
    Francine Desbiens
  • producer
    Thérèse Descary
  • sound
    Louis Hone
    Sherly Desbiens
  • editing
    Yves Dion
  • sound editing
    Claude Beaugrand
  • animation
    Francine Desbiens
    Yvon Mallette
  • sound mixer
    Jean-Pierre Joutel
  • voice
    Vincent Hamel
    Pascal Lafrenière
    Alexandra Laverdière
    Jean-Philippe Paquin
    Vincent Potel
    Christiane Raby
  • music
    Robert M. Lepage

Education

Ages 8 to 14
School subjects

Questions/Activities:

  • What were some of the problems that the boy saw from the window of the train?
    • This can be a gauge of you students’ understanding of the images shown. Use this to clear up any misconceptions about what was depicted.
  • What solutions did the boy came up with to those problems?
  • How can we help?
    • Have your students find things in their own communities that they can help with (e.g., food bank donations and volunteering).

More educational content

Voir le monde
Purchase options
Please contact us to check DVD availability.