The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Jaime Lo, petite et timide

2006 7 min
Coming soon

Court métrage d’animation de la série Les petits conteurs 2. Jaime Lo, jeune chinoise timide, considère son univers par le biais de ses dessins. Quand son père est muté à Hong Kong pour un an, Jaime se résout à faire preuve de créativité pour surmonter son absence. Cette histoire traitée sur un ton léger, de nombreuses familles immigrantes la partagent : un parent est obligé de travailler à l’étranger dans le souci de faire vivre sa famille restée au pays.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Jaime Lo, petite et timide
  • Les petits conteurs
    Les petits conteurs
    2000 15 films
    La collection Les petits conteurs, destinée aux enfants de 5 à 9 ans, comprend sept contes dont les héros sont des enfants qui relèvent des défis avec ingéniosité et créativité. Chaque histoire présente divers aspects d’une communauté culturelle tels son cadre de vie, sa langue, un élément folklorique, une coutume ou un mets particulier. Les aventures et la détermination des jeunes personnages de cette série sauront captiver les enfants. Cette collection comprend quatre histoires originales et trois contes inspirés de livres. Les récits sauront captiver les enfants d’aujourd’hui qui grandissent dans un monde complexe.

Suggestions

Details

Court métrage d’animation de la série Les petits conteurs 2. Jaime Lo, jeune chinoise timide, considère son univers par le biais de ses dessins. Quand son père est muté à Hong Kong pour un an, Jaime se résout à faire preuve de créativité pour surmonter son absence. Cette histoire traitée sur un ton léger, de nombreuses familles immigrantes la partagent : un parent est obligé de travailler à l’étranger dans le souci de faire vivre sa famille restée au pays.

  • direction
    Lillian Chan
  • animation
    Lillian Chan
  • None
    Lillian Chan
    Claude Dionne
    Luc Léger
  • animation assistant
    Eddie Hui
    Qin Leng
  • voice
    Christine Dolan
  • original music
    Luigi Allemano
  • sound design
    Luigi Allemano
  • turntable remix
    Kid Koala
  • musician
    John Roney
    Dave Laing
    Luigi Allemano
  • digital imaging specialist
    Susan Gourley
  • lead infographist
    Randall Finnerty
  • digital imaging
    Neerajkumar Patel
    Jason Smalridge
    Anna Poplawska
    Louis-André Fortin
  • sound effects creation
    Karla Baumgardner
  • post-sync effects recording
    Luc Léger
  • music recording
    Geoffrey Mitchell
  • music mix
    Geoffrey Mitchell
  • sound mixer
    Shelley Craig
    Serge Boivin
  • editing
    Jason Lee
  • online editing
    Denis Gathelier
  • technical coordination
    Julie Laperrière
    Richard Lesage
    Jelena Popovic
  • administration
    Gisèle Guilbault
    Rosalina Di Sario
    Jocelyne Lalonde
    Elaine Largie
  • marketing
    Hélène Tanguay
  • executive producer
    Sally Bochner
    David Verrall
  • producer
    Michael Fukushima

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 5 to 10

Diversity - Diversity in Communities
Family Studies/Home Economics - Child Development
Family Studies/Home Economics - Family Diversity and Challenges

Questions/Activities:

  • Where is your family from?
    • Allow your students to reflect on their cultural heritage and find something that makes them unique.
  • Family Portrait
    • Everybody has a unique family situation; allow your students to use their own artistic expression to represent the people that they consider to be in their family.
  • “Let me in!”
    • Have your students acquire copies of family photographs that they were not present for (e.g., old family gatherings), then, have your students draw themselves on a separate piece of paper, which they can then cut out to paste into the photo that they chose.