The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

TOC : la guerre intérieure

2001 1 h 10 min
Coming soon

Ils semblent être des gens ordinaires. Ils n'ont aucun handicap physique et semblent aussi fonctionnels que n'importe qui d'autre. Mais leur vie a été assombrie par les effets paralysants du trouble obsessionnel-compulsif, un trouble anxieux mal compris, caractérisé par des pensées intrusives, des peurs tenaces et un comportement ritualisé. TOC : La guerre intérieure documente les histoires personnelles de plusieurs personnes qui luttent pour survivre à une guerre à l'intérieur de leur esprit. Leurs histoires révèlent un aspect plus profond du trouble, qui va au-delà du lavage constant des mains, du verrouillage des portes et d'autres actes répétitifs généralement associés …

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
TOC : la guerre intérieure

Details

Ils semblent être des gens ordinaires. Ils n'ont aucun handicap physique et semblent aussi fonctionnels que n'importe qui d'autre. Mais leur vie a été assombrie par les effets paralysants du trouble obsessionnel-compulsif, un trouble anxieux mal compris, caractérisé par des pensées intrusives, des peurs tenaces et un comportement ritualisé.

TOC : La guerre intérieure documente les histoires personnelles de plusieurs personnes qui luttent pour survivre à une guerre à l'intérieur de leur esprit. Leurs histoires révèlent un aspect plus profond du trouble, qui va au-delà du lavage constant des mains, du verrouillage des portes et d'autres actes répétitifs généralement associés aux TOC.

  • director
    Mark Pancer
    David Hoffert
  • producer
    Silva Basmajian
  • editor
    Greg West
  • director of photography
    Barry Stone
  • associate producer
    Brenda Hoffert
  • sound recordist
    Eric Fitz
  • original music
    Paul Hoffert
  • sound editor
    Stephen Barden
    Kevin Banks
  • re-recording
    Jean Paul Vialard
    Shelley Craig
  • additional camera
    Michael Ellis
    Joan Hutton
    Bongo
    David Hoffert
  • Jib operator
    Robert Armstrong
  • additional sound recording
    Ervin Copestake
    Dennis Hill
    John Martin
  • None
    David Johns
    Jackie Pelle
    James Rohr
    Paul Hoffert
    Joanne Rourke
    Darren Jennekens
    Douglas Crawford
  • production supervisor
    Kemp Archibald
    James Fiege
  • program administrator
    Ida Di Fruscia
  • production administrative assistant
    Melissa Preston
    Julietta McGovern
    Jeff Sterne
  • assistant sound editor
    Trent Richmond
  • assistant editor
    David Grout
  • assistant production supervisor
    Mark Wilson
    Michael Sardella
  • administrative assistant
    Joanne Forrest
  • production assistant
    Zack Kerbel
    Jeremy Graham
    Avra Fein
    Matthew Toth
  • transcripts
    Pat Kerr
  • stock footage research
    Brenda Hoffert
    David Hoffert
    Mark Pancer
    Julietta McGovern
  • acoustic guitar
    Don Ross
  • cello
    Kristine Bogyo
  • arrangements
    Paul Hoffert
  • orchestration
    Paul Hoffert
  • sampling
    Michael Warning
  • online editor
    Kevin Gibson
  • motion control
    Leona Vitoulova
  • visual effects producer
    Doug Morris
  • creative director
    Tony Cleave
  • animator
    Roy Rodriguez
    Derek Gebhart
  • Inferno artist
    Terry Rose
  • location photographer
    Vincenzo Pietropaolo
  • executive producer
    Louise Lore

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 15 to 17

Family Studies/Home Economics - Family Diversity and Challenges
Health/Personal Development - Human Growth and Development
Health/Personal Development - Identity
Health/Personal Development - Mental Health/Stress/Suicide

Have students discuss the spectrum of mental-health issues with regards to OCD, especially in the context of the mother’s statement “I don’t have OCD, but I am a perfectionist.” Another person in the film says that if he had a broken arm it would be okay, but it’s not okay to have a mental-health issue. Have students discuss this prejudice in our society.