Objectif : Expo 67

Objectif : Expo 67

| 8 min
Free
streaming

Also available

Évoquant les heures merveilleuses de l'Expo 67, ce film nous invite à une halte au coeur de ces nations que nous avons abritées. Dans sa course, la caméra rejoint le minirail, visite les îles, court à La Ronde, à la Cité du Havre, envahit les pavillons, les restaurants, suit les clowns et capte la joie de la foule et l'attitude ébahie des enfants qui s'ébattent sous le soleil.

« Un voyage sans paroles de huit minutes rempli de musique entraînante des années 1960! On y voit le pavillon de l’URSS, le Monorail, Habitat 67, le pavillon des États-Unis, un aéroglisseur, le Katimavik et des clowns d’allure inquiétante : un excellent tour d’horizon de l’exposition universelle. Nostalgie garantie! » - A. Ohayon

Albert Ohayon
From the playlist: Expo 67 : 50 ans déjà!

Pedagogical evaluations and study guides are only available to CAMPUS subscribers.

CAMPUS

Features designed specifically for teachers. Learn more

Already subscribed? Sign in

Embed this code on your site

Objectif : Expo 67, William Brind, provided by the National Film Board of Canada

Video player width

by Reset
Credits
  • director
    William Brind
  • photography
    Eugene Boyko
    Paul Leach
    Tony Ianzelo
  • None
    Jean Savard
    Gerald Monahan
  • location sound
    Joseph Champagne
  • recording
    Ron Alexander
    Roger Lamoureux
  • producer
    William Brind
  • editing
    William Brind

The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes. If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more