The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Mabel

2016 20 min
Coming soon

Mabel Robinson a discrètement éliminé les barrières dans les années 40 lorsqu’elle est devenue la première femme à Hubbards à lancer son entreprise : un salon de coiffure où elle offre toujours shampooings et mises en plis plus de 70 ans plus tard à une clientèle fidèle mais en baisse. « Ils meurent tous l’un après l’autre, mais je reste en forme! », lance-t-elle non sans humour. Tendre portrait documentaire né de la main de la réalisatrice Teresa MacInnes de Halifax, Mabel figure parmi les titres de l’ONF en première au Festival du film de l’Atlantique. Tissant images d’animation et …

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Mabel

Details

Mabel Robinson a discrètement éliminé les barrières dans les années 40 lorsqu’elle est devenue la première femme à Hubbards à lancer son entreprise : un salon de coiffure où elle offre toujours shampooings et mises en plis plus de 70 ans plus tard à une clientèle fidèle mais en baisse. « Ils meurent tous l’un après l’autre, mais je reste en forme! », lance-t-elle non sans humour. Tendre portrait documentaire né de la main de la réalisatrice Teresa MacInnes de Halifax, Mabel figure parmi les titres de l’ONF en première au Festival du film de l’Atlantique. Tissant images d’animation et d’archives en un entretien intime, MacInnes explore le pouvoir de la communauté et de l’amitié dans un hommage artistique à la douce et discrète pionnière.

  • participant
    Mabel Robinson
    Lola Ewing
    Ruby Johnstone
    Nellie Westhaver
  • None
    Teresa MacInnes
    Claude Dionne
    Kelly Davis
  • direction
    Teresa MacInnes
  • director of photography
    Kent Nason
  • recording
    Arthur McKay
  • animation
    Frank Forrestall
  • sound design
    Judith Gruber-Stitzer
  • original music
    Judith Gruber-Stitzer
  • editing
    Teresa MacInnes
  • sound effects creation
    Karla Baumgardner
  • dialog editing
    Tristan Capacchione
  • musician
    Yves Adam
    Rich Irwin
    Amanda Keesmaat
    Tanya Laperriere
  • big band arrangement
    Dave Gossage
  • photographs
    Shirley Robb
  • research
    Teresa MacInnes
    Wanda Nolan
  • production supervision
    Roz Power
  • technical coordinator
    Jean-François Laprise
    Chris MacIntosh
  • editing assistant
    Cheryl Murgatroyd
  • online editing
    Yannick Carrier
  • subtitles
    Claude Dionne
  • title design
    Mélanie Bouchard
  • post-sync effects recording
    Luc Léger
  • music recording
    Luc Léger
  • music recording assistant
    Philippe Jeansonne
  • sound mixer
    Jean Paul Vialard
  • production coordinator
    Sarah Gignac
  • marketing
    Paule Béland
  • legal counsel
    Dominique Aubry
  • administration
    Leslie Anne Poyntz
  • publicity
    Pat Dillon
  • producer
    Annette Clarke
  • executive producer
    Annette Clarke

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 13 to 18

Family Studies/Home Economics - Aging/Death and Dying
Family Studies/Home Economics - Feminism
Family Studies/Home Economics - Relationships
Health/Personal Development - Careers & Education

Warnings: smoking

What are some of Mabel’s thoughts on longevity? What challenges did Mabel face as a young woman getting her education and starting her own business with a family? What has contributed to Mabel’s success in her business? How were Mable and Nellie impacted by the deaths of their husbands? Why is the ability to drive important to Mabel? What are some challenges that Mabel and her friends face as they age? Why does Mable appreciate having her son live next door? Why does she say, “You can’t stop. Once you stop, you’re dead.”