The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Causerie

2014 1 min
Coming soon

Dans cette satire acérée des médias, du gouvernement et des magnats qui profitent du système, des poissons couverts de pétrole se heurtent à des planches à roulettes et à la guerre contre la terreur. Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 10, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Causerie
  • Hothouse
    Hothouse
    2014 14 editions
    Courts, surprenants et toujours divertissants ! Visionnez les courts métrages d'une minute réalisés par de nouveaux talents dans le cadre de notre stage en animation Hothouse.

Suggestions

Details

Dans cette satire acérée des médias, du gouvernement et des magnats qui profitent du système, des poissons couverts de pétrole se heurtent à des planches à roulettes et à la guerre contre la terreur.

Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 10, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal.

  • direction
    Esteban Azuela
  • mentoring director
    Chris Landreth
  • producer
    Maral Mohammadian
  • executive producer
    Michael Fukushima

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 12 to 18

Media Education - Film Animation
Media Education - Journalism/News
Social Studies - Canadian Politics and Government

How many major news stories can you identify from the montage of animated segments in this film?  Discuss how these stories are interrelated. How does the filmmaker use symbolism in order to convey the ideas of globalization, environmental destruction, and political conflict? Comment on whether the use of children’s voices as the primary source of sound is effective or not.