Ce court métrage documentaire marie les photos d’archives du centre-ville de St. John’s et des images évocatrices pour relater la remarquable histoire d’une fillette ayant été élevée dans la maison voisine de celle de sa famille véritable. Inspiré de la pièce solo de Mary Walsh, Dancing with Rage, ce film révèle toute l’essence des personnages uniques créés par la grande dame de la comédie de Terre-Neuve-et-Labrador.
Produit par l’Office national du film du Canada, en collaboration avec le Centre national des Arts et la Fondation des Prix du Gouverneur général pour les arts et spectacles, à l'occasion de la remise des Prix du Gouverneur général pour les arts du spectacle 2012.
Ages 14 to 17
Family Studies/Home Economics - Family Diversity and Challenges
Health/Personal Development - Identity
Identify the “little girl” in the film. Compare her biographic story with her comedic persona; have students research similar comparisons for other celebrities. Assign an Inside/Outside the Box project: students decorate boxes with images representing both public (outside) and private (inside) aspects of themselves, and then write about the process. Discuss how imagination helps children in painful situations. (Consider referencing Life Is Beautiful.) Stage scenes from Imaginary Heroine and assign journal entries from the POV of one of the characters.