The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

De l'eau pour les Prairies

1951 19 min
Coming soon

Documentaire faisant la promotion de mesures de conservation du bassin hydrographique des Prairies. Ces mesures préconisent l’abattage sélectif des arbres, le reboisement scientifique, la protection contre les feux de forêt, la construction de routes et de ponts dans les chantiers, la surveillance des pâturages et la lutte contre les maladies et les insectes qui nuisent aux arbres. Avec la participation des gouvernements fédéral et albertain.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
De l'eau pour les Prairies

Details

Documentaire faisant la promotion de mesures de conservation du bassin hydrographique des Prairies. Ces mesures préconisent l’abattage sélectif des arbres, le reboisement scientifique, la protection contre les feux de forêt, la construction de routes et de ponts dans les chantiers, la surveillance des pâturages et la lutte contre les maladies et les insectes qui nuisent aux arbres. Avec la participation des gouvernements fédéral et albertain.

  • director
    Lawrence Cherry
  • producer
    Lawrence Cherry
    Evelyn Cherry
  • images
    Lawrence Cherry
  • script
    Jack Ammon
    Evelyn Cherry
  • editing
    Victor Jobin
  • music
    Eldon Rathburn

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 6 to 14

Geography - Environmental Issues
Geography - Natural Resources
Geography - Territory: Regional
Science - Environmental Science
Science - Life Systems/Ecology

This film reveals that the water shortages in the Prairies began at the foothills of the Rockies in Vancouver. With this in mind, discuss with students how their individual actions might affect the global community. Read the poem, "All Day I Hear the Noises of Waters" by James Joyce. Write a poem using water as a simile or metaphor.
De l'eau pour les Prairies
Also available