The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Aquasnazz

2003 1 min
Coming soon

Merveilleuse manifestation de l’animation extrême et surcharge sensorielle tourbillonnante, Aquasnazz partage un petit quelque chose avec les « sports nautiques » extrêmes qui sont pour Bauming l’occasion de donner libre cours à son imagination débridée. Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 1, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette première édition était « L’eau et notre rapport à celle-ci ».

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Aquasnazz
  • Hothouse
    Hothouse
    2003 14 editions
    Courts, surprenants et toujours divertissants ! Visionnez les courts métrages d'une minute réalisés par de nouveaux talents dans le cadre de notre stage en animation Hothouse.

Suggestions

Details

Merveilleuse manifestation de l’animation extrême et surcharge sensorielle tourbillonnante, Aquasnazz partage un petit quelque chose avec les « sports nautiques » extrêmes qui sont pour Bauming l’occasion de donner libre cours à son imagination débridée.

Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 1, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette première édition était « L’eau et notre rapport à celle-ci ».

  • direction
    Jacob Bauming
  • mentoring director
    Christopher Hinton
  • producer
    Michael Fukushima
  • executive producer
    David Verrall

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 11 to 17

Media Education - Film and Video Production

In a group discussion, suggest various purposes for the making of this film. What points was the author attempting to make? Was he successful? Have students comment on the bizarre juxtapositions of images that he uses.