The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Vimy retrouvé

2017 9 min
Coming soon

Une jeune Canadienne se rend au Mémorial de Vimy pour créer une empreinte au fusain du nom de son arrière-grand-père, tombé au combat. Elle tient un carnet d’esquisses et de réflexions qu’il avait rempli au cours des préparatifs en vue de la bataille pour reprendre la crête de Vimy. Ces esquisses, se muant en images d’archives colorées, nous plongent au cœur du quotidien des soldats du Corps canadien et nous permettent d’assister à la minutieuse préparation qui a mené à cette bataille historique. C’est la première fois que l’ONF procède à la colorisation de ses propres images d’archives dans le …

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Vimy retrouvé

Details

Une jeune Canadienne se rend au Mémorial de Vimy pour créer une empreinte au fusain du nom de son arrière-grand-père, tombé au combat. Elle tient un carnet d’esquisses et de réflexions qu’il avait rempli au cours des préparatifs en vue de la bataille pour reprendre la crête de Vimy. Ces esquisses, se muant en images d’archives colorées, nous plongent au cœur du quotidien des soldats du Corps canadien et nous permettent d’assister à la minutieuse préparation qui a mené à cette bataille historique. C’est la première fois que l’ONF procède à la colorisation de ses propres images d’archives dans le cadre d’un projet cinématographique, révélant ici des aspects inédits des films tirés de la collection du Corps expéditionnaire canadien (CEC, Canadian Expeditionary Force).

  • script
    Denis McCready
  • direction
    Denis McCready
  • producer
    Denis McCready
  • cast
    Maude Bouchard
    Simon Labelle-Ouimet
    Marianne Goyette
  • directing consultant
    Pierre Marier
  • animation
    Claude Cloutier
  • editing
    Etienne Gagnon
  • sound design
    Sylvain Bellemare
  • music
    Mathieu G. Dandurand
  • colourization of archival material
    François Montpellier
  • infographics (animations)
    Keyu Chen
  • foley effects
    Simon Meilleur
  • NFB archives
    Ragnhild Milewski
    Lea Nakonechny
    Yvon Larocque
    Josée Riopel
  • NFB collection curator
    Albert Ohayon
  • film digitization technician
    Aldo La Ricca
    William Holley
  • colorist
    Sylvie Marie Fortier
  • restoration
    Sylvie Marie Fortier
  • technical support - editing
    Jean Coulombe
  • adaptation
    Claude Dionne
  • subtitling
    Claude Dionne
  • revision
    Gervaise Delmas
    Jenny Cartwright
  • None
    Pierre Ferlatte
    Geoffrey Mitchell
  • online editing
    Denis Pilon
  • digital imaging
    Mélanie Bouchard
  • post-sync effects recording
    Geoffrey Mitchell
  • sound mixer
    Jean Paul Vialard
  • administrator
    Isabelle Limoges
  • production coordinator
    Gabrielle Dupont
    Marcia Seebaran
  • technical coordinator
    Daniel Lord
    Luc Binette
  • marketing officer
    Charles Pease
  • legal services
    Peter Kallianiotis
    Hugo Barnabé
  • executive producer
    Julie Huguet

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 12 to 18

History - World War I
Media Education - Documentary Film
Media Education - Documentary Film

Use to personalize the study of World War I. Do you have family members who fought in the First World War, Second World War or Korean War? Explore the story of your relative or another Canadian soldier using the Library and Archives Canada, and through family stories or newspaper stories. Study the use of personal accounts and archival footage to tell the story of this soldier. Ask students about their experience watching the archives in colour. How does it differ from watching archives in black and white?

Vimy retrouvé
Purchase options
Already paid to see this film?