The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Pierre et le potier

1953 20 min
Coming soon

Court métrage de fiction pour enfants réalisé au début des années 1950. Un bambin bute contre un arbre et fracasse le plateau qu'il venait d'acquérir pour la fête de sa maman. La fille d'un potier est témoin de l'accident. Elle sait que son père pourra remplacer le plateau et donner en même temps au jeune garçon un cours sur la poterie et la céramique.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Pierre et le potier

Details

Court métrage de fiction pour enfants réalisé au début des années 1950. Un bambin bute contre un arbre et fracasse le plateau qu'il venait d'acquérir pour la fête de sa maman. La fille d'un potier est témoin de l'accident. Elle sait que son père pourra remplacer le plateau et donner en même temps au jeune garçon un cours sur la poterie et la céramique.

  • director
    Donald Peters
  • producer
    Donald Peters
  • photography
    John Spotton
  • editing
    Victor Jobin
  • sound editing
    Don Wellington
  • music
    Robert Fleming
  • script
    Lionel Reid

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 7 to 11

Arts Education - Visual Arts
English Language Arts - Children's Stories/Fables
Family Studies/Home Economics - Child Development

Warnings: Misrepresentation of Indigenous Peoples (statues of Chiefs with headdresses as toys)

Outline and describe the methods used by the potter and his wife to work the clay. Compare and contrast this with methods that are used now. Create a storyboard that tells the story of Peter and the potter from another perspective (e.g., Annika, the kiln, etc.). Describe how Peter may have felt at different stages of the bowl’s development.

Pierre et le potier
Also available