The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Interoculus

2010 1 min
Coming soon

Dans un lieu infiniment vaste, une femme, un homme et un poisson illustrent un flot de questions sur la perception. La pixillation et l’animation image par image accentuent les doutes de l’auditoire au sujet de la réalité dans ce test saugrenu et espiègle de Marie Valade sur notre vision et notre perception durant le visionnage d’un film en 3D. Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 6, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette sixième édition était « Au dehors et au dedans».

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Interoculus
  • Hothouse
    Hothouse
    2010 13 editions
    Courts, surprenants et toujours divertissants ! Visionnez les courts métrages d'une minute réalisés par de nouveaux talents dans le cadre de notre stage en animation Hothouse.

Suggestions

Details

Dans un lieu infiniment vaste, une femme, un homme et un poisson illustrent un flot de questions sur la perception. La pixillation et l’animation image par image accentuent les doutes de l’auditoire au sujet de la réalité dans ce test saugrenu et espiègle de Marie Valade sur notre vision et notre perception durant le visionnage d’un film en 3D.

Ce film a été produit dans le cadre du Hothouse 6, stage de formation offert aux cinéastes de la relève par le Studio d’animation de Montréal. Le thème central de cette sixième édition était « Au dehors et au dedans».

  • script
    Marie Valade
  • direction
    Marie Valade
  • mentoring director
    Ann Marie Fleming
  • music
    Luigi Allemano
  • sound
    Luigi Allemano
  • musician
    Mariane Croteau
    Timothy Bruce Halliday
    Maude Lussier
    Madeleine Messier
  • editor
    Jelena Popovic
  • performer
    Patrick Baby
    Carinne Leduc
  • technical consultant, stereoscopy
    Paul Kroitor
  • creative consultant, stereoscopy
    Munro Ferguson
  • digital imagery
    Susan Gourley
    Randall Finnerty
  • techno support
    Marylin Drolet
    Brian Mitchell
    Lawrence Lafetière
  • sound effects creation
    Karla Baumgardner
  • recording
    Geoffrey Mitchell
    Jean Paul Vialard
  • sound mixer
    Geoffrey Mitchell
    Jean Paul Vialard
  • online editing
    Denis Pilon
  • technical coordination
    Julie Laperrière
  • marketing
    Julie Armstrong-Boileau
  • administration
    Gisèle Guilbault
    Rosalina Di Sario
    Marie-Christine Nadon
  • executive producer
    David Verrall
  • producer
    Michael Fukushima
  • delegate producer
    Maral Mohammadian

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 15 to 16

Diversity - Identity
Media Education - Advertising

One person’s reality may be another person’s fantasy. It’s about perception, perspective, starting points and ending points, what you look at, how you understand it, when, where and why. How do advertisers and politicians use perception and perspective to sell ideas and or products?