The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

CBQM

2010 1 h 6 min
Coming soon

Long métrage documentaire sur la station de radio CBQM, qui émet dans tout le delta du Mackenzie. À Fort McPherson, à 148 kilomètres au nord du Cercle Arctique, le soleil ne se montre pas pendant des semaines entières l’hiver, laissant 766 âmes dans l’obscurité et le froid. Les animateurs de la radio locale s’occupent de réchauffer le cœur de la communauté avec leur musique, leurs messages et leur fidèle compagnie.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
CBQM

Details

Long métrage documentaire sur la station de radio CBQM, qui émet dans tout le delta du Mackenzie. À Fort McPherson, à 148 kilomètres au nord du Cercle Arctique, le soleil ne se montre pas pendant des semaines entières l’hiver, laissant 766 âmes dans l’obscurité et le froid. Les animateurs de la radio locale s’occupent de réchauffer le cœur de la communauté avec leur musique, leurs messages et leur fidèle compagnie.

  • direction
    Dennis Allen
  • producer
    Bonnie Thompson

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 16 to 17

Indigenous Studies - Identity/Society
Indigenous Studies - Issues and Contemporary Challenges
Media Education - Documentary Film
Technology Education - Society and Technology

Ask students to examine and assess media images of Indigenous peoples. Have them research the role of communications technology in forging Canadian identity. They may discuss: how social media might extend the "connecting" role of radio in this community's future; how radio sustains the Indigenous oral culture; and the effectiveness of the "fly on the wall" technique. Have students develop a radio programme/podcast, evaluating its effect on their school community.