The NFB is committed to respecting your privacy

We use cookies to ensure that our site works efficiently, as well as for advertising purposes.

If you do not wish to have your information used in this way, you can modify your browser settings before continuing your visit.

Learn more
Skip to content

Embed this code on your site

Video player width

by Reset

Ballet Adagio

1972 9 min
Coming soon

Éblouissante démonstration de la technique de l'adagio du pas de deux. Ce court métrage expérimental tourné au ralenti souligne la maîtrise des danseurs, la précision de leurs gestes, l'équilibre de chaque pirouette, arabesque ou jeté. Document de travail unique pour les élèves des cours de danse classique, ce film révélera aux autres spectateurs une dimension inconnue du ballet. L'Adagio d'Albinoni forme la trame sonore sur laquelle évoluent David et Anna Marie Holmes, danseurs canadiens de réputation internationale.

Sorry this content is not available in your current location.
Your rental expires on
None
You've already purchased this film.
Download it from My purchases.
Not available
Campus
Ballet Adagio

Details

Éblouissante démonstration de la technique de l'adagio du pas de deux. Ce court métrage expérimental tourné au ralenti souligne la maîtrise des danseurs, la précision de leurs gestes, l'équilibre de chaque pirouette, arabesque ou jeté. Document de travail unique pour les élèves des cours de danse classique, ce film révélera aux autres spectateurs une dimension inconnue du ballet. L'Adagio d'Albinoni forme la trame sonore sur laquelle évoluent David et Anna Marie Holmes, danseurs canadiens de réputation internationale.

  • director
    Norman McLaren
  • producer
    Norman McLaren
  • animation
    Norman McLaren
  • photography
    Jacques Fogel
    Douglas Kiefer
  • sound
    Ron Alexander

Enjoy the NFB experience on your favourite device. 

Education

Ages 14 to 17

Arts Education - Dance
Family Studies/Home Economics - Relationships
Health/Personal Development - Healthy Relationships

Consider the film’s “bareness”– costumes, stage, music, slow-motion photography. What purpose does it serve? How is the “pas de deux” a metaphor for partnership and relationships? Have students perform simple movements using balance to hold poses; try other activities in partners using balance or weight-bearing. How do these activities require trust? Discuss how dance portrays aspects of femininity/ masculinity. Create art using themes of balance, symmetry, contrast. Compare with McLaren’s other film, “Pas de deux”.